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CRM32Pro v4.95 - EditorDPF v3.80 - SpacePong v1.80

Iniciado por TheAzazel, 11 de Septiembre de 2006, 01:10:34 AM

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TheAzazel

Muy buenas!!

al fin he terminado de depurar la nueva version de la lib, esta vez casi todas las mejoras bien en la interfaz de red que ha sido reescrita por completo. En el EditorDPF he pulido un par de pequeños detalles y el SpacePong trae los nuevos graficos que Worvast preparo para el ademas de todos los errores que habia encontrado hasta la fecha solucionados(parece mentira que sea un simple pong!).

Siguiendo la tradicion, os pongo una descripcion de los cambios:

CRM32Pro SDK v4.95
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    · INetwork:
      - Major code revision to improve stability.
      - Encapsulated all SDL_net functions to get a fully threads safe API.
      - Internal code now is threads safe.
      - Removed TCP limit packet size of 8192 bytes.
      - Each client can easy access to information(name,IP,latency) of others client(including itself).
      - Secure transmission layer to avoid any data modification, data replay or data tampering.
      - Added Info() member to show a lot of useful information at any point of time.
      - Added SetCoreServerCallback() member to hook a server callback to validate or deny the sent data.
      - Added new GetClientsInfo() member to get information about all the connected clients
      - Added new IsServer(),IsClient(),GetMyIP(),GetMyName() members to improve the functionality.     
      - Init():
        + Avoid doubles initializations.
      - Quit():
        + Close all subsystem using a right way.
      - ConnectTo():
        + Fixed some memory leaks when the conection fails.
        + While it is waiting for server connection confirmation, with ESCAPE key it halts the attempt.
        + Improved error checking.  
      - QueryListClients() has been renamed to QueryClientsInfo(). It is used to update the
        information(latency) about all the connected clients (including itself).          
      - QueryKillClient(), QueryKillServer() and QueryListClients() now return a possible error.
      - CreateServer():
        + Fixed some memory leaks when the creation fails.      
      - Fixed bugs:
        + The client now detects internal socket failures and does a right exit procedure.
        + The server now detects internal socket failures and does a right exit procedure.
    · Note that due to deep changes on INetwork API, there is not binary compatibility with
      previous versions so you have to compile and link your application using this new one.
    · Extended and improved library documentation including some graphics schemes.
    · Improved all the examples.
    · Added new example: NetChat2 using INetwork with authoritative server mode.  
    · IStuffDPF:
      - By default, now Compact() does not use LowLevel access due to extremly slow method.
      - Great speed improvement saving and loading encripted blocks (music,sound and text blocks for example).

EditorDPF v3.80
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· The compactation process uses by default DPFACCESS_NORMAL instead of DPFACCESS_LOWLEVEL
   but there is a new checkbox to force to use DPFACCESS_LOWLEVEL. Anyway, we only
   recommend to use DPFACCESS_LOWLEVEL when DPFACCESS_NORMAL fails with corrupted blocks.
 · New button "New" on each tab to create a new item.
 · Bugs fixed on Images,Tiles and Sprites which caused a wrong colorkey importing some images.

SpacePong v1.80
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· New in-game graphics by Worvast!.
· Fully translated to english.
· Using render callbacks in the menu and in the game loops.
· Fixed a few bugs.


Ahora me pondre a ver si soluciono un problemilla de Kolham, investigar el tema del wrapper para usar la lib desde C# y a ratos, me pondre con la v5.0 y sobre todo el soporte para glSDL :)

Pues nada, cualquier problemilla que encontreis, ya sabeis!

Saludos

Vicente

Vaya super currada te has dado! Enhorabuena :)

Y por lo del wrapper: ojala lo hagas! Vamos, yo entonces uso CRM32Pro de cabeza para mis cosas en 2D ;)

Un saludo!

Vicente

TheAzazel

Gracias Vicente!

lo unico que espero es que esto le sirva a alguien porque la de horas que llevo invertidas..puff!!

lo del wrapper...ya te comente ayer que me he encontrado con problemas...tengo que intentar buscar alguna solucion o estaremos jorobados!!!

por cierto, probaste a cargar el int, char y demas desde C#?

Vicente

Ya me comentarás que pasa con el wrapper :S

Y si probé lo de la lectura, te mande un correo sobre el tema :p Ha funcionado! Vamos, que lo leyó todo bien :)

Un saludo!

Vicente

Kolham

Weeee, bien bien, una nueva versión.... :D. Muy buen trabajo TheAzael ;).

TheAzazel

Cita de: "Kolham"Weeee, bien bien, una nueva versión.... :D. Muy buen trabajo TheAzael ;).

Mientras sirva a la gente, seguira siendo una satisfaccion :)






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